Mieszkania na godziny – dla kogo i za ile?
- 2 marca 2021
- Bez kategorii
Wynajem z zegarkiem w ręku? Taką ofertę coraz częściej spotyka się wśród ogłoszeń wynajmu nieruchomości….
Czytaj więcej
Wynajem pełnowymiarowy jest często sporym wydatkiem. Szczególnie dla młodego, początkującego psychoterapeuty, doradcy, coacha, czy dietetyka, który rozpoczynając praktykę umawia się z kilkoma klientami lub pacjentami w tygodniu.
Wiąże się to z koniecznością przeznaczenia znacznej części swojego przychodu na pokrycie kosztów prowadzenia działalności. Wynajem krótkoterminowy ma tę zaletę, że płacisz tylko za czas, w którym pracowałaś/-eś z pacjentem/klientem – nie płacisz za „puste”, niewykorzystane godziny. Do ceny wynajmu nie musisz też wliczać opłat za prąd, wodę, ogrzewanie itp.
Kolejnym powodem, dla którego warto wynajmować pomieszczenia na godziny jest oszczędność czasu i energii! Korzystając z tej opcji nie musisz się przejmować sprzątaniem gabinetu i pomieszczeń do niego przylegających, kontaktować się z właścicielem lokalu, dokonywać dodatkowych płatności związanych z odczytem liczników itp.
Firmy wynajmujące pomieszczenia odpowiadają za odpowiednie przygotowanie Twojego miejsca pracy – porządek i estetykę. Ty przychodzisz na tzw. „gotowe” – to duży komfort!
Obecność recepcjonistki/recepcjonisty jest bardzo przydatna w momencie, kiedy Twój pacjent/klient przyjdzie wcześniej niż się umówiliście lub poprzednia sesja się trochę przedłuży. Taka osoba zaprosi pacjenta/klienta do poczekalni i poprosi w Twoim imieniu żeby poczekał na swoją kolej. W sytuacji kiedy wynajmujesz lokal pod swoją działalność, każdemu pacjentowi musisz otworzyć drzwi itd., co zakłóca sesje terapeutyczne czy konsultacje. Dzięki tej opcji możesz umawiać pacjentów/klientów be dodatkowych przerw pomiędzy kolejnymi spotkaniami.
Psycholog, doradca, dietetyk czy coach często pracuje na parę etatów w różnych, czasami oddalonych od siebie miejscach. W przypadku konieczności pogodzenia różnych swoich zobowiązań i aktywności zawodowych, dopasowanie lokalizacji biura do swoich potrzeb wydaje się niebagatelną korzyścią.
Tak samo jest z klientami/pacjentami – coraz częściej szukają możliwości skorzystania z usług w najbliższym otoczeniu, aby uniknąć długich dojazdów. Korzystając z gabinetu „na godziny” możesz proponować im różne, najlepsze dla każdego z nich lokalizacje.
Dzięki możliwości wyboru różnych miejsc wynajmu gabinetu możesz zwiększyć zasięg świadczonych przez siebie usług. Z pewnością przełoży się to również na większą ilość klientów/pacjentów. Miejsca, w których oferowany jest wynajem pomieszczeń na godziny często znajdują się w prestiżowych lokalizacjach np. w centrum miasta, w większych biurowcach, co może dodać dodatkowej wartości Twojej działalności.
Firmy, które wynajmują gabinety i/lub sale szkoleniowe na godziny często oferują możliwość umieszczenia na swojej stronie internetowej czy na fanpage’u informacji o osobach, które z nimi współpracują. Polecają ich usługi, publikują zdjęcia i video promując swoją działalność, zapraszają do uczestnictwa w organizowanych przez siebie wydarzeniach.
To dodatkowy aspekt promocyjny, który sprawia osoby korzystające z innych usług w tym miejscu stają się także naszymi potencjalnymi klientami/pacjentami.
Wynajem długoterminowy nie jest opcją ekonomiczną, ani ekologiczną. Zajmowanie przestrzeni, z której się nie korzysta w pełnym wymiarze nie jest energooszczędne np. ze względu na włączone ogrzewanie. Współdzielenie przestrzeni z innymi ogranicza też np. produkcję śmieci.
Miejsc, w których można skorzystać z pomieszczeń udostępnianych nawet na godzinę jest coraz więcej. Konkurują ze sobą lokalizacją, estetyką gabinetów, ofertą cenową itp., co pozwala znaleźć coś naprawdę odpowiadającego preferencjom nawet najbardziej wymagających klientów.
Skomentuj ten wpis